Biznes

Skuteczne kampanie Allegro Ads to klucz do sukcesu niejednego współczesnego marketera. Umiejętnie opracowane reklamy są w stanie nie tylko rozszerzyć świadomość marki, ale też znacznie zwiększyć sprzedaż, co bez wątpienia jest celem każdej firmy. Jaką rolę odgrywa w nich jednak pozycjonowanie lokalne? Przy zastosowaniu odpowiednich środków, lokalne SEO jest w stanie zapewnić grono nowych odbiorców, co jest również misją obraną przez skuteczne kampanie Allegro Ads. Aby więc maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii marketingowej, wykorzystaj obie te techniki. Dziś przyjrzymy się zatem charakterystyce lokalnego SEO.

SEO – Search Engine Optimization

Z pewnością jest to hasło, które nie raz obiło Ci się o uszy. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, SEO to wszelkie działania polegające na poprawieniu widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, tak aby uzyskała ona jak najwyższą pozycję rankingową. Lokalne SEO działa dokładnie w ten sam sposób, jedyna różnica polega na wybranej grupie klientów. Najważniejsi dla Ciebie są lokalni mieszkańcy, ale powinieneś pamiętać także o przyjezdnych i turystach.

Poznaj lokalne algorytmy Google

Nie bez znaczenia w tym temacie są również algorytmy, które będą oceniać stronę pod kątem czynników rankingowych. W ujęciu lokalnym warto więc pamiętać o Algorytmie Gołąb i Opos. Ich zadaniem jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania do lokalizacji użytkownika oraz jego intencji. Wpisując do wyszukiwarki hasło „restauracja chińska”, zależy nam, aby była ona jak najbliżej i cieszyła się wysoką renomą.

Pozycjonowanie lokalnej firmy – korzyści

 

  • zwiększenie liczby klientów,
  • poprawienie przychodów firmy,
  • wsparcie lokalnego biznesu,
  • oszczędność czasu oraz funduszy,
  • szansa na międzynarodowy rozwój.

Pozycjonowanie – elementy skutecznej optymalizacji 

Przede wszystkim pamiętaj, że SEO to proces, który będzie wymagać od Ciebie cierpliwości oraz zaangażowania. Dlatego tak ważne jest, aby w pierwszej kolejności wykonać audyt oraz analizę konkurencji. Następnie musisz postawić na:

 

  • stworzenie profilu potencjalnego klienta,
  • dobór odpowiednich słów kluczowych pod kątem intencji wyszukiwania,
  • jakość oraz częstotliwość publikowanych treści,
  • UX strony,
  • działania off-site:
    • linkowanie zewnętrzne: artykuły (sponsorowane), wpisy blogowe, posty w mediach społecznościowych,
    • wirtualną wizytówkę Google oraz NAP,
    • połączenie konta z Mapami Google.

Skuteczność to podstawa!

Aby osiągnąć najlepsze wyniki, musisz działać kompleksowo. Zadbaj więc o obecność swojej marki na wielu obszarach. Lokalne SEO i skuteczne kampanie Allegro Ads to tylko niektóre formy marketingowe, które powinieneś wdrożyć do swojej strategii sprzedażowej. Jeśli więc zależy Ci na pokonaniu branżowych rywali i zyskaniu popularności w sieci, skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz plan, dzięki któremu osiągniesz wszystkie swoje cele!