Bez wątpienia prowadzenie sklepu internetowego nie jest zbyt łatwym zadaniem, a bez oceny właściwej efektywności naszych działań – staje się niemożliwe. Analizy e-commerce są fundamentem biznesu e-commerce. Są nawet ważniejsze od najdoskonalszego produktu czy też konkurencyjnej ceny.
Co zatem należy analizować i dlaczego to jest takie ważne? Obszarami głównymi, które powinny zostać poddane analizie, to konwersja, lejek sprzedażowy, pozyskiwanie ruchu, domykanie koszyka, UX, ROI, ROAS, jak i także SEO. Poza tym monitorować warto także wzmianki dotyczące produktu, marki, ceny, a do tego działań konkurencji. Pozwala to na dostosowywanie oraz reagowanie działań w rzeczywistym czasie. Umiejętna analiza danych https://ecometrixo.com/pl/ to klucz do zoptymalizowania działań i pozwala reagować w porę na zmiany.
Bardzo ważnym pojęciem jest konwersja. Jest to pojęcie, które w branży e-commerce zna każdy. Dla przypomnienia jest to wykonanie czynności określonej przez internautę, który dotarł do witryny wskazanej przy pomocy reklamy. Przykładem konwersji jest zakup towaru, zapis na listę mailingową, rejestracja nowego użytkownika czy też pobranie pliku. Chodzi o nic innego jak o to, aby konwersja była możliwie największa, ponieważ zależność ta się przekłada także na sporą sprzedaż. Przy samej analizie danych musimy pamiętać, że pojęcie konwersji występuje nie tylko w przeróżnych kontekstach, takich jak liczba odsłon unikalnych podstrony, ale także w odniesieniu do landing page.